zaterdag 15 november 2008

woensdag 12-11-2008







Eindelijk ben ik overdag thuis. Ik ga de laatste dagen weg terwijl het donker is en als ik thuis kom is het ook al donker. En daar parkieten hun biologische klok hebben afgestemd op de lichturen zijn ze voor niet zo veel meer te porren.

Maar vandaag ben ik vrij en kan ik lekker met ze gaan kroelen. Ben benieuwd of Earl ook trosgierst kent.

Dus ik ga voorzichtig met mijn hand met trosgierst de kooi in en zie Luna direct met grote ogen kijken...hmmm dat lust ik wel. Maar durf ik al naar die grote hand toe.

Niet snel daarna zat ze te smikkelen op mijn hand en ook Earl begon er oren naar te krijgen en kwam dichterbij. Eerst nog wat aftasten door aan mijn hand te voelen, maar ook hij sprong erop en begon mee te eten. Samen gezellig eten is er nog niet helemaal bij. Want de een wil toch meer dan de ander maar dat draait vast wel bij.

Omdat Kwispel en Lemmy al zaten toe te kijken vanuit hun kooi, ging ik even later ook met een stukje trosgierst hun kooi in. Nou twijfelen hoefden ze niet, direct zaten ze al op mijn hand. En dat terwijl ik het al een tijd niet meer had gedaan, want ze bleven steeds zo lang de kat uit de boom kijken.

Zouden zij nu ook weer tammer worden? Ik hoop het wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten