zaterdag 15 november 2008

Gezinsuitbreiding!!!




Jaja jullie lezen het goed. Binnenkort is hier gezinsuitbreiding, want kwispeltje heeft een eitje gelegd!!!
Vandeweek heb ik voorzichtig in het broedkastje gekeken en toen lag er in het midden 1 eitje te proken! Heel schattig, zo'n klein eitje, net 1 cm groot.

Straks ga ik weer kijken, ik kan bijna niet wachten. Maar mag haar nu niet storen, want het broeden moet wel rustig verlopen. Vandeweek twijfelde ze heel erg of ze terug zou gaan. En ik dacht... ohhh wat heb ik gedaan. Maar gelukkig ging ze weer broeden. En Lemmy houdt de wacht voor het hokje en voert zijn vriendinnetje door de opening. Heel schattig allemaal.

Ik ben benieuwd of er meer eitjes liggen. Normaal is het zo dat parkieten om de dag een eitje leggen. Totaal 4-8 eitjes. Maar het is natuurlijk pas het eerste nestje, dus ik verwacht niet al te veel (maar hoop het wel)
En ik kon gisteravond heel duidelijk aan haar buikje zien dat ze nog een eitje droeg (het liep zegmaar wat langer door).

Ik zal proberen straks een foto te maken.

Het broeden duurt ongeveer 3 weken, dus ik ben al aan het aftellen en duim dat het bevrucht is!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten