woensdag 3 december 2008

er is een eitje uitgekomen!!!


Vanmorgen vroeg hoorde ik geritsel en ineens heel zacht gepiep. Ik denk, wat hoor ik nu? zal het echt zo zijn? Dus ik zet het geluid van het journaal uit en ja hoor, het komt uit het nestblokje. Zal er dan echt een uitje uitgekomen zijn??? Na 5 minuten was het helemaal stil en kwispel (vrouwtje) kwam maar niet uit het nestkastje, dus kijken kon ik niet.

Ik rennen naar boven waar maurice nog liep te slapen en enthousiast riep ik: volgens mij is er een kleintje!

wat baalde ik dat ik moest werken, want normaal ben ik altijd vrij op woensdag. Ik kon niet wachten tot ik weer thuis was.

En ja hoor. Maurice had het gepiep 's middags ook gehoord en wij kijken.... oooooo zooo schattig, zo klein... het ziet er niet uit, maar wat geweldig zeg, zo'n baby parkietje.

Net begon het weer zachtjes te piepen en ja hoor, lemmy ging het hokje in en ging het denk ik voeren, want daarna was het stil.

wat ben ik blij zeg, wat een wonder!!! En een naam hebben we al, het wordt: eitje ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten