zaterdag 20 december 2008

20 december






Ik heb me er al dagen op verheugd, vandaag is de kleinste 2 weken en mogen ze er heel even uit, zodat ik het nestkastje kan schoonmaken.

Heel raar toen we het nestkastje eruit haalde protesteerde pa en ma helemaal niet. Misschien vonden zij het ook hoog nodig dat het schoongemaakt werd. ;-)

En dat terwijl ze de laatste dagen zo druk zijn met voeren. Maurice is vrij en nu is het natuurlijk weekend, dus ze worden wat later gevoerd dan normaal. Maar ze gedragen zich alsof ze nooit wat krijgen. Lemmy springt bijna uit de kooi om zelf wel eten te zoeken. Ze protesteren als ik te lang bezig ben, en zodra het voerbakje in de kooi komt zitten ze er al op om te eten.

Maar ze doen het goed, want de kleintjes groeien als kool!!! En ze zijn zo grappig nu ze allebei hun oogjes open hebben. Het is ook heel leuk dat ze er zo anders uit zien. Ik ben zo benieuwd wat voor een kleur ze worden. De oudste begint wat blauwe en gele stekels te krijgen. En die vleugels, geweldig, het lijken echte vogels te worden.

Kijk zelf maar:

verder is het zo leuk, zodra ze weer in het nestblokje zaten, renden ze naar de achterkant. Er zitten namelijk 2 gaatjes aan de achterkant van het nestblok, zodat je hem op kunt hangen en daar komt natuurlijk licht doorheen. Hun vertrouwde plekje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten