maandag 16 mei 2011

update jonkies

Hoi allemaal

weer even een update van mijn jonkies. Misschien hebben jullie in mijn voliere draadje al gelezen dat ik het afgelopen weekend weg was. Voor mij zijn de jonkies ook enorm gegroeid en zijn er weer eitjes uitgekomen.

Bartelientje (kuifpop) heeft nu 7 eitjes. Ze heeft niet netjes volgens schema gelegd, soms zaten er 3 dagen tussen en soms maar 1. Er zitten een aantal mooie wit glimmende tussen, dus ik heb goede hoop. Het eerste eitje kan vanaf de 18e uitkomen. Spannend!

De 2 jonkies van cinna, de engelse fallow pop, groeien enorm. De oudste is nog heel schuw, en kruipt graag weg, maar volgens mij gaan die vleugeltjes het ook binnenkort doen, want nu slaat het al de vleugels uit. De oudste is wel prachtig violet. Grappig met 2 van die licht gekleurde ouders.
Het andere jonkie is helaas geen fallow geworden, maar wel weer zo'n mooi wit albinotje. Ook super schattig.

Tenslotte heeft kwispel, de regenboogpop nu 5 jonkies. Ik zag vrijdag nog dat het laatst geboren jonkie rode oogjes was. Ik was het vandaag aan het zoeken en kon hem niet vinden tussen de 2 kleintjes. Dacht dat de oogjes dan zwart waren geworden. Maar nee... het ukkie was enorm gegroeid!

Natuurlijk ook weer foto's om mee te kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten