zaterdag 19 maart 2011

jonkies lemmy en kwispel




[b]Update nestje lemmy en kwispel (dom. geel bont x regenboog)[/b]

Ondertussen zijn er 6 eitjes uitgekomen. Waarschijnlijk heeft is er 1tje overgeslagen bij het uitkomen. Nummer 7 zou nog uit kunnen komen a.s. maandag. Het is een groot nest. Beide ouders voeren de kleintjes en 's ochtends zijn de etensbakjes helemaal leeg. En dat terwijl ik ze elke dag wat meer geef

Vandaag beginnen de kleurveertjes wat meer door te komen. Waar uit het vorige nestje 2 lichte parkieten waren gekomen (een regenboog en 1 dom. bont hemelsblauw (wit met blauw) worden hier de eerste 3 geel.

De oudste krijgt zo'n leuk vlekje op zijn kop en volgens mij wordt hij groener dan zijn vader. De 2 daarna hebben gele stekeltjes bij de vleugels en de andere 3 hebben alleen nog maar donsveertjes, dus daar valt niets over te zeggen. Dat plekje trouwens van laatst heb ik niet meer gezien. Gelukkig dus toch geen wondje, maar gewoon een viezigheidje. Zal wel met het voeren gebeurd zijn.

Ik vind het knap hoe ze zelfs de kleinste kunnen voeren, want het is een enorm verschil tussen de oudste en de jongste. Maar toch zie je ook de jongste groeien. ik hoop dat het zo goed blijft gaan.

Ook van hen heb ik foto's gemaakt, maar niet zoveel als van het andere nestje. Ik haal ze nog niet zo lang uit het blok, om het vele afkoelen te voorkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten