maandag 8 juni 2009

11 parkietenbaby's






Vandaag deed ik zoals elke dag weer nestcontrole en ik dacht, goh ik tel 4 baby's in het nestje van Luna en Plukkie, maar was die kleinste nog zooo klein dacht ik... vervolgens zie ik ze bewegen en zit onder het hoopie baby's nog één parkietenbaby verstopt. Dus die kleinste is vandaag geboren!

Luna en plukkie hebben er nu 5 waarvan de oudste 1 week is.
Mavis en Witje hebben er 6.

Maar je ziet wel verschil in de grootte van de kuikens in beide nestjes. die van Mavis en Witje blijven wat achter in de groei vergeleken met de anderen, maar hebben wel een volle krop, dus dat is het belangrijkste.

Verder nog een ei gespot in een van de nestkastjes waar ik nog geen andere parkiet in naar binnen heb zien gaan. Zou die van pluis zijn, die nu weer terug in de volière is?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten